Thursday 9 November 2017

Astaka Morocco, Putrajaya - Permandangan Seakan Berada Di Luar Negara!

Assalamualaikum dan hai!

Minggu lepas aku ada kerja sikit dekat Putrajaya. Masa scroll FB waktu dalam ERL, ternampak pulak post pasal Astaka Morocco ni. Jadi, apa lagi, sepantas kilat aku google pasal Astaka Morocco dan wow!!!

Cantik weh!

Ini gambar aku. Bukan gambar yang aku google =)




Jadi, lepas saja selesai kerja di salah satu pejabat kerajaan di Putrajaya, aku terus gerak ke Astaka Morocco dengan bantuan Grab Car.. Hohoho. Mudah betul perjalanan aku sekarang ni bila ada Grab Car. Terima kasih untuk semua pemandu Grab Car di luar sana sebab permudahkan perjalanan kami.

Oke, habis pasal Grab Car. Berbalik pada Astaka Morocco ni, masa OTW ke sana, abang Grab Car tu ada tanya aku, apa yang ada dekat Astaka Morocco ni? Kenapa nak pergi sana?

Aku pon jawablah dengan jujur. Aku pun tak tahu ada apa. Baru nak terjah je ni. So, bila sampai je dekat pintu masuk, mula-mula aku kena tahan dengan makcik guard depan. 

Dia tanya nak masuk buat apa. Aku cakap je la nak jalan-jalan. Tengok dalam.
Pastu dia tanya lagi, ada nak buat photoshoot ke apa ke? Aku jawab lagi, tak. Nak ambil gambar pakai handphone Pakar Selfie Anda ni je. 

Barulah aku tahu yang kalau nak masuk sini untuk photoshoot apa-apa atau untuk iklan apa-apa, kena bayar. Berapa bayaran tu, tak pulak aku survey sebab lepas je makcik guard tu bagi masuk, aku terus masuk ke dalam.

Dan ya, view dekat dalam Astaka Morocco tu memang cantik wei!! Aku pergi sana hari Jumaat lepas orang solat Jumaat. Masa tu tak ada orang pun. Seronok lah aku snap gambar sana sini pakai OPPO. Memang tak bawa camera besar pun.





































Haaa... cantik, kan? 

Kalau cakap betul-betul ada dekat Morocco pun orang boleh percaya. 

Bila dah rasa lama sangat aku dalam tu, aku mula nak gerak balik. Tengok je dekat luar, dah ramai orang yang berpusu-pusu masuk sini. Kebanyakannya untuk photoshoot gambar pre-convo dan wedding. Memang apa-apa photoshoot dekat sini pun sesuai sebab lawaaaaa.























Habis lah sudah kes terjah aku. Memang tak puas sebab kawasan dia tak adalah besar mana. Tapi setiap ceruk dan sudut bangunan dekat sini memang memukau. 







Sebelum aku lupa, tiket nak masuk dalam ni RM3 seorang. Untuk masuk dalam ni je. Kalau nak jalan dekat luar memang tak payah kena bayar. Tapi, masuk ajelahhh. Tak rugi pun. Betul. Nak-nak pulak bila nampak setiap ukiran ayat-ayat Al-Quran memenuhi dinding Astaka Morocco ni. Overal, puas hatilah. 4/5 bintang sebab tak puas pusing. Hohoho


Dekat mana Astaka Morocco ni?
Dalam Taman Botani je. Kalau guna Google Map pun boleh sampai =)




2 comments:

Anonymous said...

thank you for your information

Wak Lat said...

naiss cik illa.., kreatif morocco punye seni khat dia., ;p