Monday 20 November 2017

Cafe Harry Potter Di Malaysia?

Assalamualaikum dan hai!

Balik kampung ku sayang minggu lepas, aku sempat singgah dekat Hedwig Books & Cafe dekat Kubang Kerian Kelantan. Itu pun unplanned sebab aku dengan kawan aku sorang ni tak tahu mana nak pergi. Haha!




Jadi, bila teringat yang dua tiga minggu ni ada saja orang share pasal cafe bertemakan Harry Potter tu, terus je aku bagi cadangan untuk ke sana. 

Hedwig Books & Cafe ni terletak betul-betul depan HUSM Kubang Kerian. Cafe dia sebaris dengan Dominos Pizza. Level 1. Jadi kalau korang tengok belah bawah je, memang tak perasan. Kena dongak sikit =)



Masuk je ke dalam, memang kagum jugaklah dengan hiasa yang dia orang buat. Peminat Harry Potter confirm teruja bila sampai sini. Dari jubah, penyapu terbang, cermin mata harry potter, magic wand, buku dan macam-macam lagilah dari cerita Harry Potter, ada dekat sini. 


Antara props yang customer boleh pakai untuk bergambar




Yang menarik lagi, nama makanan dan minuman dekat sini pun pakai nama watak-watak dalam Harry Potter. Memang all out Harry Potter habis!

Seronok jugaklah lepak dekat sini. Ramai juga datang untuk buat kerja ataupun untuk makan dan bergambar dengan props yang disediakan. Kita orang pun memang tak lepaskan peluang untuk bergambar dengan props yang ada. 

Kalau malu memang rugilah. Bukannya hari-hari dapat pakai jubah Gryffidor kan?

Oke, jom tengok gambar kitorang dekat sana!































Bila dekat library Hogwarts pun ada novel kau =)



Sebagai peminat Harry Potter, memang aku kagumlah dia orang dapat idea untuk buat cafe tema ni. Sebab bila aku post dekat media sosial pun, ramai yang ingat aku dekat luar negara, bukan dekat Malaysia.

Jadi, kudos untuk korang. Makanan dan kopi pun sedap.

Kalau korang ada dekat Kelantan, bolehlah datang sini lepak-lepak dengan kawan. Memang best!


2 comments:

Anonymous said...

Assalam .. Novel rhythm dh didelete ke dr website?

Illa Shanahila said...

waalaikumussalam. haah. =)