Monday 19 August 2019

Chew Jetty, Penang






Sebenarnya, kali pertama aku tengok gambar Chew Jetty dekat Penang ni, terus aku teringatkan Blue Boat House kat Perth.

Lawa.

Jadi, waktu aku buat trip gamble ke Penang hari tu, destinasi yang aku nak sangat pergi adalah Chew Jetty ni.







Bila sampai sana, memang tak salah pilihan aku. Lawa wei!

Chew Jetty ni sebenarnya sebuah perkampungan nelayan yang terletak di Georgetown yang kini sudah menjadi salah satu tempat wajib dikunjungi jika korang ke Penang. 

Tengok sahaja view di sini, memang seronok betul berlama-lama sambil bergambar. Nak gambar terbaik, datanglah waktu senja dan juga waktu tengah hari. Bila cuaca panas, warna langit dan warna laut juga akan bertambah cantik. 







Katanya penduduk di kampung ini ada juga menjual cenderahati, tapi masa aku pergi, tak ada pula nampak. Mungkin aku terlepas pandang atau waktu aku pergi sana, kedai dah tutup.

Jadi, kalau korang ke Penang, memang wajib singgah sini. Berbaloi! 

Tak tahu mana nak cari? Senang je, Google Maps kan ada! =)


No comments: