Cuti-Cuti Jeju-Seoul Day 1

Assalamualaikum dan hai!





Pergi jalan-jalan dah nak sampai setahun, tapi baru sekarang ada masa nak update. My bad. Hi hi. Okay. Hari pertama biasalah, memang penat gila sebab terpaksa naik turun flight, naik turun bas.



Oleh sebab dekat Jeju illa guna Jeju Muslim Travel, jadi tak adalah semak mana nak fikir siapa nak ambil, mana nak pergi dan sebagainya sebab awal-awal lagi Kina, yang handle kita orang dah bagitahu cara untuk ke Gimpo Airport dari Incheon Airport.

Kalau nak tahu, untuk ke Jeju, korang kena naik dari Gimpo Airport sebab tak ada penerbangan terus dari Incheon ke Jeju. 

Jadi kalau nak beli tiket ke Jeju, kenalah ada gap lebih dari dua jam. Lama lagi pun takpe, sebab kalau gap sekejap, bimbang rushing nak ke Gimpo Airport pulak.

Okay. So, klia2-Incheon, Incheon ke Gimpo. Untuk ke Gimpo Airport, ada dua cara. 

.
.



Dari Incheon ke Gimpo Airport


Airport ke Jeju adalah di Gimpo Airport. Sesiapa yang turun di Incheon Airport mesti transfer ke Gimpo Airport. Terdapat dua cara


AREX Train 3500 won / pax (45 mins)
Airport Limo Bus No.600 4000 won / pax (45 mins)



Sekiranya anda membawa luggage, jalan terbaik adalah dengan menaiki Airport Limo Bus. Bus menunggu di pintu keluar ketibaan airport. Pemandu bas akan membantu anda menyimpan bagasi di ruang penyimpanan bas.

Sila tiba di Gimpo Airport sekurang kurangnya satu jam sebelum berlepas. Sekiranya anda sudah terlambat untuk check in, TIDAK PERLU BERATUR di kaunter check in, terus sahaja ke kaunter tanpa beratur.

Sumber: Admin Jeju Muslim Travel (Kina dan Shafiq)
.
.
.


Kami pilih naik bas je. Senang, cuma tunggu je dekat luar dan selesa pun selesa. 

Sampai di Jeju, wakil Jeju Muslim dah ada dekat arrival hall untuk jemput kami dan terus ke hotel. Hotel yang illa duduk itu hari nama dia Hotel Champion. Tapi sikit pun tak reti nak baca tulisan dia orang. Iya lah tu kot Champion. Sampai je dah dijamu nasi korea. Tahu-tahu je perut memang lapar gila.







Alhamdulillah, tak banyak cabaran pun dari Klia2 nak je Jeju. Kena tempuh 4 airport memang buat kaki penat. Sampai di Jeju pun dah malam jadi tak nampak lagi macam mana permandangan Jeju. Takpe, esok kita terjah!




*Video Hari Pertama*
video



Comments