Monday 2 September 2019

Paragliding di Kuala Kubu Baru

Salah satu wishlist tercapai!

Dah lama nak buat paragliding ni sebenarnya. Kalau nak dikira, aku ni dalam kalangan gayat jugaklah bila ada dekat tempat yang tinggi (sangat tinggi). Konon berjiwa suka  ekstrem, tapi bila bab terjun-terjun dari tempat tinggi ni memang aku seram sikit. 

Then, lepas dapat peluang untuk buat ni, apa lagi, terus nak! Terima kasih Tourism Malaysia =)

Pertama sekali, kami dibawa naik 4WD dan naik ke Bukit Batu Pahat. Dekat atas bukit itulah tempat take off nanti. Pilot masing-masing akan siapkan kita dengan segala peralatan dan bersedia untuk berlepas. 

Masing-masing dah berdoa panjang sebelum take off =)


Pilot yang bawa aku

Senyum seminit je, lepas tu cuak!

Permandangan dari tempat take off


Selesai pasang semua peralatan, pilot akan beri kita go pro untuk video nanti. Jadi, gunakan sebaiknya untuk rakam momen berharga di atas nanti.

3....2....1

Take off!!!




Senyum dalam tangis. Seram woi!







Seriouslah awal awal terjun tu rasa macam nak terjun gaung! So tak boleh post gambar terjun sebab macam haper je aku masa tu😂




Thanks abang cameraman sebab snap gambar aku cantik-cantik =)



Ini seminit video dari berpuluh minit aku kat atas. Aku ajak pilot turun, boleh pulakkk dia nak pusing-pusing dulu😱

Pastu kat atas sempat lagi laaaaa dia ajak membawang bersembang😂. Risau aku pengsan agaknya bila aku senyap je kat depan.







Overall KKB Paragliding ni best gilaaaa. Boleh terjah Facebook KKB Paragliding Park kalau berminat.

Terima kasih Tourism Malaysia sebab bagi aku peluang ni. So kawan kawan, jom Visit Malaysia! Dekatttt je😊


Utk tandem Paragliding harga Rm280 sekali fly 

Harga termasuk :

- Video

- Transport 4x4 

- Site Fee
- Tandem Pilot
- Insurans


Tempoh fly antara 5 - 10 minit @ lebih bergantung pada keadaan angin & cuaca. 

Selamat mengatasi rasa seram anda!!



No comments: