3 Peraturan di Palembang

Anda pernah sampai di palembang? Kalau belum, pastinya anda tidak mengetahui peraturan peraturan yang dietapkan di kota ini.



Heh. Skima sungguh ayat aku. Hahaha

Okeh, berbalik kepada cerita tadi, ini peraturan dia....
1 - Tidak di benarkan membuang sampah merata-rata.
Kalau nak tahu, Kota Palembang dah menang anugerah bandar terbersih untuk 7 tahun berturut-turut! Dan kalau tengok dekat tepi tepi jalan memang payah sangat nak jumpa sampah.




2 - Tidak dibenarkan merokok sesuka hati. Merokok hanya dibenarkan di tempat tempat yang tertentu sahaja.



3 - Tidak dibenarkan memberi wang kepada pengamen ataupun pengemis jalanan. Melainkan kalau diorang jual barang. Kalau bagi jugak, boleh didenda sehingga 50juta rupiah!



Tiga sahaja peraturannya, tapi kalau nak dikira memang peraturan yang terbaikkk sebab ini secara tak langsung boleh menjaga keharmonian bandar. Hohoho



Banyak lagi benda yang ada dekat palembang ni. Nanti illa cerita. Kbai.



Comments