Monday 16 June 2014

Bukit Broga Dah Botak!

Assalamualaikum!

Siapa yang pernah panjat Broga tahun 2010, 2011 mesti akan nampak beza dia.




Kali ketiga jejakkan kaki ke Bukit Broga, illa macam...err, ini ke bukit yang nyaman lagi tenang lagi sejuk dahulu? Sebabnya, waktu kali ketiga illla naik, keadaan puncak pertama tu dah macam tanah gersang! Panas yang amat pasal tak ada rumput atau tanaman pun. (Kalau naik awal pagi tak panas mana la kut)

Bila dah sampai puncak ke dua dan ke tiga tu barulah rasa nyaman sikit pasal dekat situ masih terjaga dia punya tanaman (walaupun dah tak secantiik waktu kali pertama naik dulu.)



Apahal naik sampai tiga kali?

Entah. Hajat di hati nak la menenangkan fikiran, buang segala mak nenek stress dan juga melepaskan rindu(konon) dekat bukit tu, tapi lain pulak yang jadi.

Waktu kali ketiga naik, jam dah dekat pukul tiga. jadi panas dia bukan gurauan lagik. Air berbotol-botol habis walaupun perjalanan belumpun sampai separuh jalan.

(Nasihat disini, janganlah panjat bukit tengah-tengah hari macam kami nii pasal memang cari nahas. Dahlah tak ada orang, panas gila pulak tuh)

Dengan berbakul rungutan dan sesumpah, akhirnya kami sampai jugak dekat puncak Broga dengan janji yang tersemat di hati, 'Ni last aku naik!'

Hahaha.

Jom tengok rupa Bukit Broga yang tak ada orang!








Katanya ini memang last dah naik bukit ni. Katanya la... next next time tak tahu lagi. Biasalah, kita hanya merancang. Allah yang tentukan. Hee
 

Kbai =)

1 comment:

basirah said...

beb..nk pict yg ni..cam comey je..share..hoho