Monday 2 October 2017

Cuti-Cuti Jeju-Seoul Day 5

Alhamdulillah.

Trip dengan Jeju Muslim Travel hari tu memang awesome gila. Tambah-tambah pulak, group yang daku join tu memang awesome jugak. Family Kak Izzat dengan family Ella. 

Kina, tokay JMT dan juga yang jadi tourguide kami pun memang peramah gila. Sembang dalam van macam dah kenal sepuluh tahun!



Thanks sangat korang sebab membuatkan trip Jeju daku dan kak AK berjaya dengan kenangan manis. <3

Okay. habis pasal Jeju, kami gerak ke Seoul pulak. 




Memang berdebar habis sebab dua-dua first time sampai Seoul dan sama-sama tak pandai sangat cakap Korea. hihihi. Tapi daku beruntung sangat sebab Kak AK buat research power gila untuk ke sana ke mari sepanjang dekat sini. Jadi, Alhamdulillah,banyak urusan kami dekat sana dipermudahkan.

Thanks Kak AK!




Oleh sebab kami dari Jeju, flight akan mendarat dekat Gimpo Airport. Jadi kami kena cari bas terus ke Seoul City. Tanya dekat kaunter diorang, pekerja tu cakap, naik Airport Limousine Bus nombor 6021. (Banyak sebenarnya boleh pilih route mana yang dia orang lalu, tapi ikut pekerja kaunter tadi, kitorang naiklah bas ni, turun dekat stesen Eujiro 3 ga (rasanya). Then dari sana, kami naik teksi ke Jongnowon Hostel. 

Tak jauh mana dah.

Kena naik teksi sebab dekat Jongnowon Hostel tu macam kena lalu laluan kecik. So kami mintak teksi je yang tolong carikan. Hohoho.

Dan, yeay! Alhamdulillah. Selamat sampai hostel dengan jayanya!



Bilik di Jongnowon Hostel

Bilik dia selesa untuk 2 orang dan apa yang best, hostel ni mesra pelanggan Muslim. Dekat dapur dia memang asingkan siap-siap makanan muslim dengan non muslim. Dah asingkan siap-siap pinggan mangkuk.

Dan yang paling best, ada juga traveller dari Malaysia yang tinggalkan makanan untuk next customer Jongnowon hostel ni. Siap satu bakul besar lagi. Tak nak bawa balik katanya.



Best!

Merasa jugalah Brahims Rendang Ayam dekat Seoul ni. hihihi. Siapa yang tinggal tu, terima kasih banyak-banyak!!

Letak beg, mandi solat, terus gerak ke Ewha Universiti. Daku pun tak tahu kenapa semua orang pergi uni ni, tapi disebabkan ada dalam list Kak AK, aku ikutkan je. 

Dari hostel, kami naik tren dari Anguk station (yang paling dekat sengan hostel ada dua. Anguk station dengan Jongno 3 ga. Naik dari stesen mana-mana dua tu pun boleh), kami stop dekat Ewha Woman Universiti. Keluar Exit 2, dan terus jalan sikit untuk ke uni tu.

Dah sampai tu baru tau, lawanya uni dia. Jeles daku. Muahahaha. 

Sebelum sampai Ewha uni tu, sempatlah juga daku jumpa kawan dekat sini. Jae Min nama dia. Aku jumpa dia dulu masa dia sorang-sorang travel pergi Krabi. Memang Traveller kental jugaklah si Jae Min ni. 


Jae Min cakap dia ada exam apa entah, jadi memang tak boleh nak bawa aku jalan. sebagai tanda maaf, dia belanja aku minum kopi dekat kedai kopi betul-betul depan Ewha uni tu. Best weh kopi dekat sini. Keee sebab sini sejuk so, kopi jadi lagi sedap?



Banyak jugaklah borak dengan Jae Min sebelum kami masuk dalam Ewha Uni. Memang ramai rakyat Malaysia dekat sini. Penuh dengan pelancong. Dan Uni dia memang lawa nak-nak pulak dekat sini, yang jadi trademark Ewha Uni ni.







Lama jugak bersejuk beku dekat sini. Sebelum gelap, kitorang cepat-cepat balik ke subway, nak ke Yeouido Park pulak. Nak cari tempat yang ada I SEOUL YOU tu....

Kitorang naik tren ke Yeouinaru dan keluar exit 2.. Bila keluar je, terus nampar letter tu. Misi berjaya!

Dinasihatkan pegi waktu sianglah. Sebab kalau pergi malam macam kitaorang, sejuk dia bukan main-main dah. Serius punya sejuk. Beku!!!!



Okey. Cukuplah untuk hari ni. Kita orang pun dah penat dari subuh-subuh adam dari Jeju ke Seoul. Habis ke pusing Yeouido Park yang sejuk nak mati ni, kitaorang terus ke balik ke hostel. 

Esoknya, plan ke Nami Island. Tak sabar! Selalunya duk tengok post-post kawan-kawan je, sekarang diri sendiri pula yang bakal merasa.

Yeay!

Bye for now and thank you!!

1 comment:

Aliesha Kirana said...

Yayyy. dah habis baca sampai part 5.

cepat2 sambung, saya suka saya suka. HAHAHA.

adoi rindu laaa.