Monday 30 October 2017

The Els Club- A Championship Golf Courses

Assalamualaikum dan hai!

Antara tempat yang menjadi persinggahan Kembara Blogger dan Media tempoh hari adalah di The Els Club Desaru Coast - Ocean Course. Seumur hidup, daku memang tak pernah masuk padang golf atau ke golf club house. Jadi bila dapat peluang untuk ke sini, memang excited gila!





Mr Harris 




Tiba je di The Els Club, kami diberi taklimat dan pendedahan pasal golf clubhouse ini dari Mr. Haris. Sebenarnya, saat menjejakkan kaki ke dalam clubhouse ni, terus je rasa aura mewah yang menjadi aura special dekat sini. 

Mengikut apa yang diterangkan oleh Mr Haris, The Els Club Desaru mempunyai dua bahagian berbeza  iaitu Ocean Course yang mempunyai 27 lubang dan Valley Course yang mempunyai 18 lubang. Kami para blogger diberi peluang untuk masuk ke Ocean Course dan melihat sendiri kecantikan dan kehebatan padang golf bertaraf dunia ni. 

Ocean Course yang mempunyai 27 lubang ni direka khas oleh Ernie Els iaitu permain golf profesional. 

Ocean Course ni sangat sesuai untuk pemain golf yang sukakan suasana bermain di tepi pantai. Mempunyai keluasan 45,000 kaki persegi, kelab golf ni complete dengan golf shop, bilik lokar yang mewah, kemudahan bilik untuk berehat dan menukar pakaian, kemudahan bilik untuk pelbagai function, bilik VIP, gofl carts dengan sistem GPS dan juga restoran mewah.



Golf Shop








Habis taklimat dari Mr Haris, kami dibawa ke seluruh pelusuk clubhouse untuk melihat sendiri kawasan yang disediakan untuk pengunjung dan pemain golf di sini.

Dari bilik lokar sehinggalah ke bilik VIP, rekaan The Els Club ini sangat menarik. 























Habis meneroka kawasan dalam, kami dibawa pula ke padang golf dengan menaiki buggy car yang lengkap dengan sistem GPS. Menyusuri kawasan padang golf Ocean Course ni, hati dan kepala yang serabut pun boleh jadi tenang. Memang cantik!

Keadaan padang yang kemas dan bersih membuatkan permandangan di sekitar padang golf bertambah menarik. Lebih-lebih lagi bila tour sampai di mana lubang terakhir berada. Betul-betul di tepi laut! 















Tak ketinggalan untuk bergambar bersama Mr Harris dan para blogger yang mengikuti kembara Bloggers ini.










Serius, bagi yang ingin bermain golf yang mempunyai suasana tepi pantai, The Els Club Desaru Coat ini lah tempatnya. 




The Els Performance Golf Academy

Yang bestnya, dekat sini juga ada akademi khas yang dibina untuk semua orang yang berminat dengan sukan golf.

Akademi ini terbuka kepada umum dimana semua orang termasuklah juniors dan orang dewasa berpeluang untuk belajar bermain golf dengan menggunakan kemudahan teknologi yang terkini. Dekat sini, pelajar akan dibimbing oleh tenaga pengajar yang diiktiraf.

Walaupun tak pandai main golf, daku sempat juga rasa pukul bola dan hampir masuk wei!

Tapi gambar takdelah. tak boleh nak tunjuk bukti. Heh heh heh






Bagaimana untuk ke The Els Club Desaru Ocean Course ni? Boleh cari saja di alamat sini
-
-
-
-

The Els Club Desaru Coast - Ocean Course

No. 4, Jalan Danau, Desaru Coast, 81930 Darul Ta’zim, Johor
+607-878 0000

elsclubmalaysia.com




******







2 comments:

Hernee Nazir said...

syoknya la bila teringat makan angin kat sini..

Illa Shanahila said...

kan. nak pergi lagi. best! =)