Bagaimana Nak Mancing Udang Galah Di Teluk Intan?

Assalamualaikum!

Entri lepas illa ada cerita pasal mancing udang di  Sg. Perak, kan? Jadi bagi yang bertanya macam mana nak mancing dekat sana, macam mana nak sewa bot semua tu, meh illa cerita.

Pertama sekali, korang mesti ke Teluk Intan, sebabnya, selain Menara Condong yang sememangnya popular di sini, Teluk intan juga menjadi destinasi memancing udang galah untuk pelancong =)

Keduanya, pastikan ada semua alatan mancing macam joran, mata kail, umpan tu semua (yang ini tak pasti kalau tekong boleh kasi pinjam tak ;) )





Ketiga, pergi ke Jeti Persatuan Pengail-Pengail Melayu Hilir Perak, boleh sewa bot dekat situ dengan harga (biasanya) RM70 untuk bot dan RM 70 untuk tekong. Kenalah sewa dua dua sekali sebabnya kalau tekong tak bawak, memang tak akan sampailah kita ke tempat mancing tu. Heh he.



Yang keempat, jangan lupa bawa bekal makanan atau minuman takut kalau-kalau tiba-tiba lapar masa mancing.



Akhir sekali, selamat memancing! >__<


Udang galah yang sangat mudah dipancing.

Selamat Memancing!

#Terima KasihTourism Malaysia Perak


Comments

Amanda Suria said…
Wow...seronok la ada pengalaman mancing udang galah mcm ni...
Illa Shanahila said…
Amanda Suria

Memang best! =)