Menara Condong Teluk Intan

Assalamualaikum!

Bagi sesiapa yang lebih kurang baya illa, mesti ingat buku teks darjah satu dulu (ke darjah dua) ada cerita pasal Menara Condong Teluk Intan.



Ingat tak? Ingat tak? Ha, lepas tengok gambar tu, terus terasa nak tengok sendiri depan mata dan...


Tada! Umur 25 tahun baru boleh jejak dekat sini.
Terharu! T_T

Walaupun tak ada rezeki nak naik sampai atas (sebab tutup), tapi dapat ambil gambar depan Menara Condong pun dah cukup best. (Terima Kasih Tourism Malaysia Perak sebab bagi peluang ni).

Ini dah kira dalam impian dari kecik jadi kenyataan sebab memang dah lama teringin nak tengok sendiri depan mata.

Tengok, bukan illa sorang aje, semua pun takkan lepaskan peluang untuk bergambar dengan menara ni.


Dari dekat tak nampak pun condong, tapi dari jauh, memang ternyata condong menara ni. Yang paling menarik, walaupun dah berumur lebih 100 tahun, menara condong ni tetap teguh berdiri. =)



Menara Condong di malam hari. 

Jadi, kalau ke Teluk Intan, korang memang kena singgah ke menara condong. Rugi kalau tak tengok sendiri salah satu ikon perlancongan Negeri Perak ni.


Nak tau lagi tentang menara ni? Meh baca ni
=)





Comments